Rīgas Porcelāna muzejā
12.10. - 10.12.2017
Rīgas Porcelāna muzejs aicina Latvijas kā arī citvalstu māksliniekus pieteikt savus darbus dalībai 11. starptautiskajā mini porcelāna izstādē.
Lai pieteiktu darbus dalībai izstādē, māksliniekam ir jānosūta uz e-pasta adresi rpm@riga.lv aizpildīta pieteikuma veidlapa (norādot darba/-u nosaukumu, tehniku un izmērus) un 2 attēli (vismaz 300 dpi izšķirtspējā / 1 Mb) no katra darba. Pieteikumi jāiesūta līdz 2017. gada 31. augustam. Pieteikumus izskatīs un darbus atlasīs žūrija.
Šī gada izstādes tēma ir BALTAIS TROKSNIS.
KONCEPCIJA
Baltais troksnis ir jēdziens, kas tiek lietots ne tikai fizikā, bet arī mūzikā, telekomunikāciju jomā un citur. Baltais troksnis ir skaņa, ka sastāv no visām cilvēka ausij uztveramajām frekvencēm vienādā augstumā. Līdzīgi kā optiski, visām krāsām sajaucoties vienādāsproporcijās, rodas balts. Praktiski ar balto troksni saskaramies, pārslēdzot radio un TV kanālus - tā ir šņācoņa vai čerkstoša skaņa starp stacijām un “baltais sniedziņš” TV ekrānos. Attīstoties tehnoloģijām, ar šīm atkāpēm jeb defektiem sastopamies arvien retāk. Bet nereti šī skaņa tiek radīta apzināti. Piemēram, balto troksni kā mērķtiecīgi veidotu skaņu celiņu mēdz izmantot miega veicināšanai. Cīņai ar bezmiegu to izmanto gan pieaugušie, gan arvien biežāk tas tiek atskaņots arī zīdaiņiem, jo atgādina skaņu, ko uztver, atrodoties vēl mātes vēderā.
Kas atšķir troksni no skaņas? Vai troksnis ir nevēlams traucēklis vai neatņemama realitātes sastāvdaļa? Franču filozofs Mišels Serres (Michel Serres) balto troksni saskata kā pozitīvu spēku komunikācijā. Interesanti, ka mūsu alkas iegūt arvien ātrākas un modernākas tehnoloģijas ir vienlīdzīga vēlmei no tām izbēgt - arvien lielāka tehnoloģiska racionalitāte attālinās jeb noliedz individualitāti. Komunikācijā, kas ir nozīmīga mūsu dzīves sastāvdaļa, troksnis parādās kā trešais spēlētājs starp ziņas sūtītāju un saņēmēju. Neviena komunikācija nevar iztikt bez trokšņa, jo tā ir nozīmīga komunikācijas sastāvdaļa. Baltais troksnis ir kā starpstāvoklis un klātbūtnes apliecinājums.
Pieteikšanas kritēriji:
· Darba materiālam ir jābūt vismaz 70 % porcelānam
· Darbiem ir jābūt radītiem pēdējo divu gadu laikā (2016-2017)
· Darba izmēri nedrīkst pārsniegt 15x15x15cm
· Darbam ir jāatbilst izstādes tēmai.
Informācija par konkursa norisi:
· Izvēlēto darbu autori tiks informēti elektroniski līdz 2017. gada 13. septembrim uz pieteikuma anketā norādīto e-pasta adresi.
· Autoriem, kuru darbi tiks izvēlēti, tie būs jānogādā uz izstādes norises vietu – RPKIA Rīgas Porcelāna muzeju – līdz 2017. gada 25. septembrim.
· Visas izmaksas, kas saistās ar darbu piegādi uz izstādes notikšanas vietu sedz autori.
· Attēli un pieteikuma veidlapā sniegtā informācija var tikt izmantota publicitātes vajadzībām.
· Autoriem tiek piedāvāta iespēja pēc izstādes dāvāt savus darbus RPKIA Rīgas Porcelāna muzejam. Šādā gadījumā lūdzam veikt atzīmi tam paredzētajā vietā pieteikuma veidlapā.
Jautājumu gadījumā lūdzam sazināties ar izstādes kuratori Ievu Nagliņu
+ 371 29117405
Attēlā: Jan Drzwiecki mākslas darbs “Small Cumulus”, 2009. g. Izstādīts 4. starptautiskajā mazo formu porcelāna izstādē. Photo by Gvido Kajons.